Minikamp

01 okt 2024

Op 15 en 16 november is het minikamp voor de welpen. Dit betekent 1 nachtje slapen in ons eigen gebouw met alle welpen samen. Druk, vermoeiend en hartstikke leuk. Op kamp gaan hoort echt bij scouting en draagt bij aan de ontwikkeling van jonge welp naar stoere scout en uiteindelijk zelfstandige explo. We merken een groot verschil tussen welpen die zoveel mogelijk alles meedoen en welpen die (te) snel afhaken vanuit het idee dat ze iets niet kunnen of durven. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed en we zitten dichtbij genoeg om je kind op te halen en thuis te laten slapen als het echt niet lukt. Proberen is wat ons betreft altijd de eerste optie!

Omdat Sinterklaas dat weekend in Nederland aankomt, is het thema niet moeilijk te raden 🙂 We gieten er natuurlijk wel een scouting sausje overheen.

Op vrijdagavond installeren we eerst onze nieuwe leden van dat moment. Hun ouders krijgen van tevoren bericht en mogen er natuurlijk bij zijn.
Na een avontuur in het donkere bos en een lekker broodje knakworst, kijken de welpen vanuit hun slaapzak een gezellige film en vallen dan hopelijk rustig in slaap.

Zaterdag staat helemaal in het teken van Sinterklaas. Hoe we dat verder in gaan vullen merken de welpen vanzelf. Met een beetje geluk kijken we zelfs nog even naar de landelijke intocht tijdens de lunch.

Alle info op een rijtje:

• aanvang vrijdag 15 november 19.00u (iedereen heeft dan al gegeten) installatie nieuwe welpen
  • einde minikamp zaterdag 16 november 16.00u
  • inschrijven doe je door €6,- over te maken naar de welpenrekening: NL37RABO 0133 2563 40 onder vermelding van ‘minikamp’ en de voornaam van je welp

Je hebt het volgende nodig:

• slaapmatje, slaapzak, kussen, knuffel
  • pyjama, sloffen/slippers
  • schoon ondergoed voor zaterdag
  • tandenpoets spullen en kam/borstel
  • eventuele medicijnen met gebruiksaanwijzing inleveren bij de leiding
  • rugtas met flesje/bidon (voor water), zaklamp en zo nodig regenpak

Je trekt natuurlijk je uniform en je stevige scoutingschoenen aan. Denk ook aan een warme trui en jas (bij regenachtig weer een regenpak).

Dus, meld je welp nu aan via de betaling of stuur een berichtje als je welp dat weekend toevallig al iets anders te doen heeft.