ZePaKa 2012

18 apr 2012
Content vorige website

Opgeslokt in Mario World

Binnenkort is het weer ZePaKa (Zeeuwsch-Vlaamse Patrouille Kampioenschappen). Dit is een wedstrijd tussen de verschillende patrouilles van Zeeuwsch-Vlaanderen. Dit jaar doen er ongeveer 30 patrouilles mee. Zij strijden om de eerste en tweede plek die toegang geven tot het LSW (Landelijke Scouting Wedstrijden). De scouts laten tijdens het kamp hun kunnen zien op het gebied van kamperen, scoutingtechnieken, sport en spel, sociaal-maatschappelijk en creativiteit. Maar ook gezelligheid speelt een grote rol. Het gaat er natuurlijk om dat de scouts een leuk weekend hebben.

http://2012.zepaka.nl/

Het is de bedoeling dat we vrijdag om 17.30 uur verzamelen bij het gebouw. We vertrekken dan zo snel mogelijk met de fiets richting de Braakmanbossen-Zuid. Het is de bedoeling dat de scouts hun bagage zelf meenemen in hun rugzak of fietstassen. Er worden geen uitzonderingen gemaakt, iedereen neemt zelf zijn bagage mee! Neem dus alleen het brood nodige mee. En nog even voor de duidelijkheid, als de scouts drinken van thuis meenemen, energydrinks (Red Bull, Goldenpower, Monster enz.) zijn niet toegestaan!  

Bagagelijst:

  •     Uniform en das (aan bij vertrek)
  •     Regenpak (ook bij goed weer verplicht)
  •     Lange broek
  •     Warme trui
  •     Ondergoed en sokken
  •     Pyjama
  •     Toiletspullen + handdoek
  •     Theedoek
  •     Zaklamp + zakmes
  •     Veldfles of bidon
  •     Themakleding (afspreken met de patrouille)
  •     Dagrugzakje
  •     Bord + mok + bestek
  •     Slaapzak + matje
  •     Stevige schoenen voor de dagtocht (geen laarzen)
  •     Veiligheidshesje
  •     Ziekenfondspasje (dat willen ze van de organisatie van het ZePaKa)
  •     Geen gsm (m.u.v. de PL) en geen mp3-speler!!!

Vergeet ook jullie computerscherm (=patrouillebord) en jullie laptop of systeemkast (de joker) niet! Vrijdag krijgen jullie ook de overkoepelende knutselopdracht, die je op zondag moet inleveren.

Opdracht 1: Overkoepelende opdracht per patrouille (wordt verstrekt op vrijdagavond, neem knutselmateriaal mee!) Wat moeten jullie zeker meenemen: een lat met de  volgende afmetingen: l x b x h = 60 cm x 15 cm x 2 cm (=de dikte). Alles tijdens het kamp heeft met computers te maken, dus ook deze opdracht…houdt hiermee rekening i.v.m. knutselspullen…

Opdracht 2: Overkoepelende opdracht per subkamp = vervanging van het creatief onderdeel themapresentatie. Levende screensaver. Opvoeren zaterdagavond met het hele subkamp.

Kleurpotloden, lijm, plakband en schaar hebben jullie in jullie patrouillekoffer zitten, dus dat hoef je niet mee te nemen! Andere knutselspullen moeten jullie zelf voor zorgen of aan ons vragen of we het hebben. Denk ook aan de thema-aankleding voor je kampterreintje.

 

Wat moet er mee op dagtocht:

  • Compleet uniform (aan)
  • Stevige schoenen (geen laarzen)
  • Veiligheidshesje
  • Regenpak (ook als het goed weer is)
  • Lunchpakket en mok
  • Techniekenboekje + morsecode (scouting)
  • Kompas (scouting)
  • Kaarthoekmeter (scouting)
  • Schrijfgerei (scouting)
  • Schaar (scouting)
  • Plastic hoesjes/kaartenmap (scouting)
  • EHBO-set (scouting)
  • 0,5/1,0 liter water per persoon
  • 1 gsm (in noodenvelop) (dit geldt alleen voor de PL, de rest neemt geen gsm mee!)

We sluiten zondag rond 14.00 uur. Hierna fietsen we terug naar Axel. Daar gaan we op het gemakje de spulletjes opruimen. Daarna gaan we lekker eten en dan kruipen we op tijd in onze slaapzak en voor iedereen die zijn/haar ogen nog open kan houden is er nog een filmpje. Maandagochtend zullen we samen ontbijten en dan op de fiets naar Axel om te helpen bij de spelletjes voor Koninginnedag.

De ouders mogen eventueel zondagmiddag of –avond de bagage van de scouts al komen halen m.u.v. uniform en das, slaapzak en matje, setje kleren en toiletspullen.

De spelletjes zijn rond 12.00 uur zeker afgelopen. We fietsen dan samen terug naar scouting, zodat iedereen z’n spullen kan ophalen en dan lekker naar huis kan om te douchen en verder te genieten van Koninginnedag 2012.

Wij zijn nog op zoek naar een aanhanger die we het hele weekend kunnen gebruiken. Indien mogelijk zouden we de kar al graag vrijdagmiddag willen laden, zodat deze klaarstaat voor vertrek. Dus als je een kar ter beschikking hebt, geef dit dan aub door via de mail. Ter info: er moeten 20 3-meter pionierpalen mee, 2 zware kisten en 2 tafelbladen en nog wat lichter materiaal.

Alvast bedankt! En tot vrijdag 27 april @ Klaver 5

Schrijf als eerst een reactie